DERMAPEN

Microneedling blir mer och mer populär som behandlingsmetod för en rad olika hudproblem. Dermapen, orsakar enkelt uttryckt, en kontrollerad skada i huden med hjälp av nålar. Som en naturlig reaktion vill kroppen reparera skadan. Tillväxtfaktorer frigörs och huden börjar producera nytt kollagen. Det bildas även nya kapillärer i huden. Resultatet blir en föryngring av huden samt en förbättring av hudens struktur och kondition.

Dermapens effektivitet kan jämföras med fraktionerad laser, men har mindre biverkningar och kortare återhämtningstid. En Dermapen-behandling kan med fördel utföras på alla hudtyper/ hudfärger. Man kan också behandla huden närmast ögonen och läpparna vilket är unikt i dag. Dermapen sägs kunna vara mer effektiv än microdermabrasion och kemisk peeling.

Dermapen rekommenderas till bland annat:

• Huduppstramning- och föryngring
  • Fina linjer och rynkor
  • Stora porer
  • Oren hud, acne
  • Milier, keratosis pilares
  • Pigmenteringar
  • Ärr, acne-ärr, kirurgiska ärr och brännskador
  • Hudbristningar
  • Alopecia
  • Glåmig hud

Dermapen i jämförelse med dermaroller

Med en vertikal teknik orsaker DermapenTM mindre skada i överhuden jämfört med traditionella microneedling-rollers, varför smärta och obehag minskar. Den automatisk vibrerande funktion med 12 sterila engångsnålar skapar upp till 1300 mikrokanaler i huden per sekund. Detta säkerställer effektivt upptag av behandlingspreparat och en kollagenstimulerande effekt djupt ner i huden.

Efter behandlingen syns rodnad som tecken på att behandlingen har skapat en inflammatorisk process. Behandlingsdjup varierar mellan olika delar av ansiktet och mellan olika behandlingsindikationer. Efter djupare behandlingar kan man förvänta sig en viss rodnad och lätt svullnad under 2-3 dagar. Huden blir återställd senast 7 dagar efter behandlingen. Behandlaren berättar alltid om vad som specifikt bör undvikas dagarna efter behandlingen.

Beroende på hudens kondition behövs oftast en behandlings-kur på 3-6 behandlingar.
Behandlingarna utförs med 4-6 veckors mellanrum beroende på behandlingsindikationen. Många ser resultat redan efter första tillfället. Behandlingen utförs med minsta möjliga obehag och bedövningssalva används om önskvärt.

Boka tid för Dermapen

Varje enskild behandling föregås av en inledande konsultation. Vi utformar ett behandlingsprogram efter patientens individuella förutsättningar och önskemål.

Boka tid